Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák a cégadatokat. (székhely:.., adószám:…), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

 

Szolgáltató adatai:

   A szolgáltató neve: Rotavill Kft.

   A szolgáltató székhelye: 2800 Tatabánya, Károlyi Mihály u.1.

   A szolgáltató elérhetősége: Rotavill Kft. 2800 Tatabánya, Károlyi M.u.1

   Az  igénybe  vevőkkel  való  kapcsolattartásra szolgáló: rendeles@rotavill.hu ; 06 70 3333 422

   Cégjegyzékszáma: 11-09-007484

   Adószáma: 11951034-2-11

   Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Tatabányai Törvényszék Cégbírósága

   Telefonszámai: 06 70 3333 422

   Számlaszáma: 10400913-50515754-86661009

   A szerződés nyelve: magyar

 

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

ARPANET Informatikai Tanácsadó és Rendszerfejlesztő Kft.

Székhely: 9024 Győr, Kálvária u. 55. I/8. – (+36 96) 527-654

Postázási cím: 9001 Győr, Pf. 654.

E-mail: info [kukac] arpanet [pont] hu

 

Alapvető rendelkezések:

 

1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.2. A jelen Szabályzat 2014. október 1. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

1.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.

1.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

 

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

 

1.5. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

1.6. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

1.7. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

Rendelés menete

1.8. Érvényes rendelést a www.rotavill.hu.hu címen csak regisztráció után, a szállítási és számlázási adatainak megadásával adhat fel az Ügyfél. A regisztráció során az adatlapot pontosan és hiánytalanul ki kell tölteni. Telefonon leadott rendeléseket nem áll módunkban elfogadni.

1.9. A rendeléssel kapcsolatos értesítések, státuszok a következők:
„Beérkező”: Ez minden megrendelés első státusza.
„Folyamatban”: Rendelését fogadtuk, a termék beszerzés alatt van.

„Részben teljesítve”: A rendelt tételek beszerzése részben történt meg, vevői kérésre résszállítás lehetséges vevői kérésre plusz postai felár ellenében. A további tételek beszerzési idejéről tájékoztatjuk
„Feldolgozva”: A rendelt tételek beszerzése megtörtént
„Számlázva/szállítva”: A vásárolt termék ellenértéke megérkezett számlánkra. (csak átutalásos fizetési mód választása esetén)

„Törölve”: A megrendelt tételek nem beszerezhetők, hibásan megadott regisztrációs adatok, vevői kérésre törölt rendelés (csak átutalásos fizetési mód választása esetén)
„Lezárva”: A csomagot sikeresen átadta a szállítmányozó vevőnek.
2. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

2.1. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

2.2. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „bevásárlókosár” ikonra kattintva.

2.3. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább nézelődőm” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a  „frissítés” ikonra kattint Felhasználó. Rendelés megerősítéséhez kattintson a „pénztár” gombra

2.4. Első megrendelése esetén ennél a pontnál tud regisztrálni. Ha nem szeretné magát regisztrálni akkor vendégként is folytathatja a vásárlást miután megadta a számlázási nevet és címet.  Regisztrált felhasználó esetén kiválasztja Fiók & zámlázási nevet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:

 

2.5.     Szállítási módok:

 

Itt kérheti a termék házhozszállítását vagy a személyes átvételt telephelyünkön

 

2.6.      Fizetési módok:

– Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az “Utánvétel” fizetési módot.

 

Az utánvét díja: bruttó 450,- Ft.

– Banki utalás, előreutalás: A megrendelés jóváhagyásával egyidejűleg előleg számlát állít ki Szolgáltató ügyfélszolgálata, melyet e-mailben továbbít Felhasználónak a regisztrációnál megadott címre. A megrendelt termékek kiszállításáról az átutalt összeg Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezése után gondoskodik.

2.7.      Szállítási költség:

Rendelés nettó értéke             Kiszállítás bruttó díja
0 – 49999,- Ft                            1500,-Ft
49999,- Ft felett                       ingyenes

2.8. Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

2.9. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

2.10. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés megerősítése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

2.11. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

2.12. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

 A megrendelések feldolgozása és teljesítés

2.13. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

2.14. Az áruházunkban forgalmazott termékek általános szállítási ideje 7 munkanap. A tényleges szállítási határidő ettől eltérhet, ezért a megrendelést követő 2 munkanapon belül visszaigazoljuk a megrendelést a pontos szállítási határidővel. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató a Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek a Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

2.15. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

2.16. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

Elállás joga
2.17. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

2.18. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

2.19. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

2.20. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban nem köteles a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

2.21. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

2.22. Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.

2.23. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

2.24. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt jelzi  majd visszaküldi vagy átadja a termékeket.

2.25. A vásárló kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli

2.26. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

2.27. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

2.28. Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

2.29. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

2.30. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

2.31. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

2.32. Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

2.33. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

Jótállás, szavatosság
Kellékszavatosság

2.34. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

2.35. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

2.36. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

2.37. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

2.38. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

ADATVÉDELEM

2.39. A Vásárlók adatait kizárólag saját számlázásunk és könyvelésünk dokumentálására használjuk. A Vásárlói adatok a szállítás és a kézbesítés idejére, átadásra kerülnek a szállító cégeknek. Szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járunk el. Adatait írásos vagy e-mailben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk, vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény kötelez).

SZOLGÁLTATÓ

2.40.A webáruház szolgáltatója a ROTAVILL Kereskedelmi Kft (nyilvántartó Cégbíróság: Komárom-Esztergom Megyei Bíróság, mint Cégbíróság, cégjegyzékszám: 11-09-007484 adószám: 11951034-2-11, székhelye: 2800 Tatabánya, Károlyi Mihály út 1.).

ALKALMAZANDÓ JOG

2.41. A megrendelések visszaigazolásával létrejött szerződésekből eredő jogvitákban a magyar jog szabályai az irányadók. Amennyiben a felek közötti jogvita peren kívül nem rendezhető, úgy esetleges peres eljárás esetén – hatáskörtől függően – a Tatabányai Városi Bíróság, illetőleg a Komárom-Esztergom Megyei Bíróság rendelkezik kizárólagos illetékességgel.

A fent hivatkozott jogszabályok:

– 2001. évi CVIII. tv. – az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
– 17/1999.(II.5.) Kormány rendelet – a távollévők között kötött szerződésekről
– 1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről
– 1959. évi IV. törvény A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről. (Ptk.)
– 49/2003.(VII.30.) GKM rendelet szavatossági és jótállási igények intézéséről
Egyéb jogszabályok:
http://www.jogtar.hu
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség elérhetőségei
http://www.nfh.hu

 

Panaszkezelés rendje

2.42.  Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a rendeles@rotavill.hu  címen, vagy levél útján is közölheti.

2.43. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

2.44. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

2.45. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

  • Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
  • Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
  • Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
  • GPS koordináták: X 19,071     Y 47,496
  • Központi telefonszám: +36 1 459 4800
  • Faxszám: +36 1 210 4677
  • E-mail: nfh@nfh.hu

Tatabánya, 2014-10-01